رابینز | بلاگ

رابینز

ساخت وبلاگ
موفق شدن از دیدگاه اساتید موفقیت

تا کنون مقالات بسیاری درباره  موفقیت نوشته شده است اما موفقیت هم واژه ای است که در دنیا تفاوت‌هایی دارد و راه‌های رسیدن در کشورهای مختلف، متفاوت است . در کشور خودمان باید به اساتید موفقیت ایران توجه کنیم چون آنها این راه را برای ما بومی و هموار کرده اند به همین علت در این مقاله موفق شدن از دیدگاه اساتید موفقیت ایران بررسی میکنیم.

موفقیت از نگاه محمود معظمی

موفق شدن از دیدگاه اساتید موفقیت در ایران
اولین دیدگاه موفقیت از نگاه اساتید را دیدگاه استاد معظمی برای شما بیان می کنیم، استاد معظمی که از بهترین اساتید موفقیت ایران است، تعریف جالبی از این واژه دارد.

او می گوید

موفقیت واژه‌ای است که همه دوستش دارند اما نگرش درستی به آن ندارند. آیا موفقیت این است که از دیگران برتر باشیم یا از دیروز خودمان؟

ازکودکی آموختیم که موفقیت حادثه‌ای است که رخ می‌دهد، اما در واقع موفقیت، تدریجی به وجود می‌آید. موفقیت یک اتفاق درونی است نه بیرونی. وقتی شما پول ،همسر خوب و سایر چیزهای مادی را می‌خواهید دنبال یک چیز در بیرون می گردید اما موفقیت در درون شماست و شامل تفکر و آموزش هایی است که می بینید که باعث می‌شود تا در درون شما تحولی رخ دهد و میوه آن، در بیرون نمایان می شود . موفقیت این است که بدانید کدام راه صحیح است شما آن را انتخاب می کنید که درست است و دوست دارید روی آن فکر کنید و همان فکر اگر پول، شهرت، همسر و فرزند باشد در بیرون نمود پیدا می کند.

کسی که دنبال موفقیت برود موفقیت را درک نکرده است. موفقیت دنبال رفتن ندارد، موفقیت در درون توست که باید آن را آبیاری کنید تمامی این گفته های زیبا و دلنشین از محمود معظمی خاص ترین استاد موفقیت ایران بود.

موفقیت ازنگاه فرشید پاکذات

موفق شدن از دیدگاه اساتید در ایران
این استاد موفقیت ایران که بر اساس  روشNLP  آموزش می دهد دیدگاه خاص خودش را نسبت به موفقیت دارد. او نیز موفقیت را یک امر درونی می‌داند. تمرکز او نسبت به موفقیت در انتخاب راه صحیح و ابزارهای رسیدن به آن است. استاد پاکذات می گوید اول باید بدانید که چه می‌خواهید.

موفقیت مثل آتش به سه عامل مهم یعنی حرارت، سوخت و اکسیژن نیاز دارد. این سه عامل باور برای حرکت، امید برای ادامه حرکت و اشتیاق سوزان برای با انگیزه ماندن در مسیر است.

او می گوید اگر ما چوب کبریت و اکسیژن را کنار هم بگذاریم تا اراده‌ای نباشد هیچ اتفاقی نمی‌افتد. برای موفقیت هم اراده ماست که نقش اصلی را بازی می‌کند . این استاد موفقیت ایران مهمترین ابزار برای رسیدن به موفقیت را اعتماد به نفس می داند

موفقیت از نگاه دکتر آزمندیان

موفق شدن از نگاه اساتید موفقیت در ایران
سومین نظریه موفقیت از نگاه اساتید را از دیدگاه یکی از قدیمی ترین اساتید موفقیت ایران برای شما بیان می کنیم، علیرضا آزمندیان موفقیت را وابسته به طراحی رویای درونی انسان ها می داند.

این استاد موفقیت می‌گوید

هر چه رویای بزرگتری داشته باشید احتمال رسیدن به موفقیت بیشتر است و وقتی رویای خود را طراحی کردید برای رسیدن به آن ابزارهایش را نیز پیدا کنید

موفقیت از دیدگاه سید حسین عباس منش

موفق شدن از نگاه اساتید موفقیت در ایران
موفق شدن از دیدگاه استاد عباس منش موفقیت که یکی از اساتید به نام در این حوزه است به این صورت است که ایشان موفقیت را جزو مسائل درونی می‌داند و به دور از هر چه تاکنون هستید قطعا این مدت زمانی طول خواهد کشید که تغییرات در شما به وجود بیاید و موفقیت را در گروه شناخت قوانین الهی بر روی زمین می داند.

موفقیت از نگاه دکتر علیرضا سلیمی

موفق شدن از نگاه اساتید موفقیت در ایران

دیدگاه چهارم موفقیت از نگاه اساتید را می خواهیم نظریه استادی را برای شما بیان کنیم که خودش یکی از باسواد ترین اساتید موفقیت ایران هستند. دکتر علیرضا سلیمی راه رسیدن به موفقیت را بسیار راحت می داند و می گوید موفقیت مسابقه‌ای است که تو با خودت داری، امروزت باید بهتر از دیروز و فردایت بهتر از امروزت باشد .

او می گوید

برای موفقیت باید پرواز کردن یاد گرفت. پروازی که انتها ندارد

این استاد موفقیت اعتقاد دارد جهان هستی فراوانی بی‌نهایتی دارد و این فراوانی در درون ما نیز وجود دارد. موفقیت ما بسته به باور یا عدم باور نسبت به فراوانی خودمان و جهان اطرافمان است. دکتر سلیمی در دوره کوچینگ موفقیت خودش اصولی برای موفقیت می داند که یکی از مهمترین آنها مسئولیت پذیری نسبت به تمام کارهای خودمان است.

موفقیت از دیدگاه بابک بهمن خواه

موفق شدن از نگاه اساتید موفقیت در ایران

آخرین دیدگاه موفقیت از نگاه اساتید دیدگاه آقای بابک بهمن خواه یکی از پر انرژی ترین استاد موفقیت ایران را برای شما بیان می کنیم که موفقیت در هر شرایطی را امکان پذیر می داند.

او می گوید

برای موفقیت باید یک استارت قوی بزنید و برای استارت قوی باید خودتان را از درون و بیرون آماده کنید

او اعتقاد دارد نشانه های راه موفقیت را باید جدی گرفت. موفقیت بدون چشم انداز امکان ندارد. باید بدانید چند سال آینده به کجا می خواهید برسید و باید منتظر سختی‌های زیادی در این مسیر باشید اما در هر شرایطی باید با پررویی تمام راه را ادامه داد.

با جلو رفتن در مسیر موفقیت، معجزات برایت اتفاق خواهد افتاد. هرگز در مسیر، امید را از دست نده. امید، آخرین سرمایه برای موفقیت است. در مسیر موفقیت ارتباطات بسیار مهم است سعی کن با افرادی بگردی که با هدف تو همسو هستند و تو را به مسیر موفقیت نزدیکتر میکنند.

ما در این مقاله موفق شدن از دیدگاه اساتید موفقیت ایران را برای شما بیان کردیم، اگر شما فکر می کنید دیدگاه های دیگری درباره موفقیت از اساتید دیگری وجود دارد در قسمت نظرات بیان کنید.

رابینز robins...
ما را در سایت رابینز دنبال می کنید

نویسنده : رابینز بازدید : 241 تاريخ : شنبه 1 شهريور 1399 ساعت: 14:25

بهترین اساتید موفقیت جهان

در این مقاله از رابینز قصد داریم شما را با بهترین اساتید موفقیت جهان آشنا کنیم و به احتمال زیاد بسیاری از این افرد را میشناسید اما میخواهیم نگاهی گذرا به این اساتید و نحوه موفقیت آنها داشته باشیم.

بسیاری از این اساتید کتاب های زیادی را به صورت ترجمه شده در ایران دارند که شما میتوانید با خواندن این کتاب ها از علم و تجربه آنها استفاده کنید.

 

جیم ران

جیمز ران (Jim Rohn) معروف به جیم ران از برترین سخنرانان موفقیت و رشد شخصی در دنیا، استاد آنتونی رابینز معروف بوده و همچنین بسیاری از اساتید موفقیت جهان همیشه از او به نام یک استاد یاد می‌کنند.

جیم ران از پیشتازان حوزه موفقیت بوده و جزء اولین استادهای موفقیت دنیا است، او همچنین کتاب های زیادی در این زمینه نوشته است که بسیاری از این کتاب ها با ترجمه فارسی در ایران نیز وجود دارد.

جیم ران نیز مثل بسیاری از افراد در جوانی با مشکلات مالی زیادی روبرو بوده و به دنبال راهی بود تا او را به موفقیت برساند.

یکی از نقاط عطف زندگی جیم ران آشنایی با کارآفرینی به نام جان ارل شف بود.

جیم ران شروع به یادگیری از جان شف کرد و بقول خودش آنجا برای او دانشگاهی بود که توانست بسیاری از مطالب را یاد بگیرد. او در سن ۳۱ سالگی به فردی ثروتمند تبدیل شد که البته آقای جان شف یک سال قبل از آن دار فانی را وداع گفت و نتوانست این روز را ببیند.

جیم ران تاثیرات زیادی بر جریان رشد فردی و موفقیت در آمریکا و بعد در دنیا داشت و اگر او را به همراه ناپلئون هیل از پدران علم روانشناسی موفقیت بدانیم اشتباه نکرده ایم.

جیم ران معتقد است:

هیچ اُصولِ بُنیادینِ جدیدی وجود ندارد. حقیقت چیزِ جدیدی نیست، بلکه پیر و کُهنه است. شما باید به کسانی که می‌گویند: بیایید عتیقه هایِ دست‌ساز مرا ببینید. شکّ کنید؛ چون اگر عتیقه است، تو نمی‌توانی آن را ساخته باشی.

جیم ران در سال ۱۹۹۷ وبسایتی به نشانی www.jimrohn.com راه اندازی کرد که همچنان نیز وجود داشته و آموزش‌ها و روش‌های تربیتی او در این سایت وجود دارد و محصولات قابل فروشی نیز ارائه میدهد.

جیم ران در سال ۲۰۰۹ و در سن ۷۹ سالگی درگذشت.

 

اساتید موفقیت جهان

 

 

ناپلئون هیل از  اولین اساتید موفقیت جهان

مطمئنا بسیاری از ما اثر معروف بیندیشید و ثروتمند شوید از ناپلئون هیل را خوانده ایم یا حتی در یک سخنرانی مطالبی از آن را شنیده‌ایم.

اولیور ناپلئون هیل معروف به ناپلئون هیل در سال ۱۸۸۳ به دنیا آمد او یکی از نویسندگان پیشگام سبک موفقیت در دنیاست و همانطور که قبلا گفته شد اگر به او پدر علم موفقیت بگوییم، اشتباه نیست.

ناپلئون هیل در خانواده ای فقیر به دنیا آمد و کودکی سختی داشت و یک پسر شر و بازیگوش بود.

در زمان دانشگاه روزنامه نگاری میکرد و وقتی هزینه های او زیاد شد بیشتر روز خود را به روزنامه نگاری گذراند تا بتواند درآمد بیشتری داشته باشد.

ناپلئون هیل قلم خوبی داشت و خوب مینوشت چون از کودکی به خواندن کتاب علاقه داشت.

بعد از مدتی سردبیر روزنامه او را مسول مصاحبه با افراد موفق کرد و او با بزگانی مثل ادیسون و فورد و گراهام بل مصاحبه کرد و بعد از مدتی مصاحبه با افراد سرشناس و ثروتمند اطلاعات زیادی به دست آورد و توانست از این طریق جزئی از اساتید موفقیت جهان شود و کتاب های موفقیتی را بنویسد.

او بعد از مدتی مخصوصا با نوشتن کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید از معروفترین نویسندگان در این زمینه بود که حتی مدتی مشاور رییس جمهور معروف آمریکا یعنی فرانکلین روزولت شد.

یکی از جمله های معروف او این است:

لزوما همیشه قویترین ها و سریع ترین ها پیروز نمیشوند، پیروز کسی است که فکر میکند می‌تواند پیروز شود.

ناپلئون هیل در سال ۱۹۷۰  و در سن ۸۷ سالگی چشم از جهان فرو بست.

اساتید موفقیت جهان

 

آنتونی رابینز

ما در مقاله ای بصورت مفصل به این مرد افسانه ای موفقیت دنیا پرداخته ایم،  و همچنین در بخش درباره ما دلیل نامگذاری وبسایت به این اسم را توضیح داده ایم،کسی که طرفداران بسیار زیادی در دنیا دارد و عامل موفقیت بسیاری از افراد بوده.

در سال ۱۹۶۰ به دنیا آمد و هم اکنون ۶۰ سال سن دارد.

آنتونی رابینز در خانواده ای به دنیا آمد که مشکلات زیادی داشتند حتی میگوید اولین بار که در سمینار جیم ران شرکت کرده، مادرش او را از خانه بیرون کرد.

نقطه عطف زندگی رابینز آشنایی با جیم ران بود. او با کار کردن برای جیم ران راه برگزاری همایش‌های موفقیتی را آموخت و بعد از مدتی توانست خودش آن همایش ها را برگزار کند.

نوشتن کتاب در سن ۲۷ سالگی یکی دیگر از نقطه های مهم زندگی آنتونی رابینز بود و بقول خودش دعوت ارتش آمریکا برای بهبود عملکرد سربازان یکی از مهمترین کارهایی بود که انجام داد و بعد از آن او به موفقیت بزرگی دست یافت.

رابینز کتاب های بسیار زیادی دارد که به فارسی ترجمه شده است.

آنتونی رابینز تحصیلات آکادمیک ندارد و همه او را بعنوان یکی از استادهای موفقیت دنیا می شناسند.

اگر به زندگینامه این مرد بزرگ علاقه دارید میتوانید از اینجا مطالعه کنید.

اساتید موفقیت جهان

 

 

دارن هاردی

همه او را با اثر مرکب میشناسیم.

نویسنده کتاب های پرفروش در ایران و آمریکا که کتاب های او به چندین زبان زنده دنیا ترجمه شده اند.

دارن هاردی از نسل جدید استادهای موفقیت دنیا است. او که مدیرعامل مجله موفقیت یا همان مجله معروف ساکسس در آمریکاست را میتوان یکی از چهره های جنجالی موفقیت در دنیا دانست.

هاردی یک نویسنده چیره دست است واگر شما مقاله یا کتابی از او بخوانید مطمئنا لذت میبرید.

در سال ۱۹۷۱ به دنیا آمد و هم اکنون ۴۹ سال سن دارد.

در سن ا۸ سالگی اولین تجارت خود را راه اندازی کرد و از سال ۲۰۰۷ مدیر مسول مجله معروف موفقیت شد، در سال ۲۰۱۰ کتاب معروف خود را به نام اثر مرکب نوشت که بسیار مورد استقبال قرار گرفت و او را برای سخنرانی به سمینارهای متفاوت دعوت کردند.

عمده شهرت دارن هاردی به دلیل مدیر مجله موفقیت و کتاب اثر مرکب است.

دارن هاردی در حال حاضر وبسایتی با نام darrenhardy.com در اختیار دارد که با شعار استثنا باشید میخواهد تا دنیا را جای بهتری برای زندگی کند. هدف او تاثیر بر روی تاثیر گذاران است تا به این صورت بر روی تعداد زیادی از افراد تاثیر گذار باشد. او این کار را از طریق برنامه‌های درسی دیجیتالی، وبینارها، کارگاه های آموزشی زنده و ویدیوهای راهبری روزانه انجام میدهد.

اساتید موفقیت جهان

 

برایان تریسی

برخی در ایران به شدت خود را تریسی باز میدانند یعنی آنها بیشتر کتاب های برایان تریسی را خوانده اند.

برایان تریسی که همایش های زیادی را در ایران برگزار کرده با ترجمه کتاب هایش به زبان فارسی  در کشور ما معروف شد.

احتمالا همه ما یک بار کتاب قورباغه را قورت دهید را خوانده ایم.

این همان کتابی است که برایان تریسی را در دنیا معروف کرد.

یکی از برترین اساتید موفقیت جهان که ما ایرانی ها به خوبی او را میشناسیم و کتاب های او را در گوشه کنار کتابخانه ها دیده ایم.

او در سال ۱۹۹۴ به دنیا آمد و هم اکنون ۷۶ سال سن دارد.

طبق گفته خودش قبل از رسیدن به موفقیت کارهای زیادی انجام داده و تجربه زیادی  را کسب کرده و از افراد ثروتمند راز موفقیت شان را میپرسیده و سعی میکرده از کارهای آنها الگوبرداری کند و یاد بگیرد.

ما در مقاله ای دیگر به نام بزرگان موفقیت و ثروت به برایان تریسی پرداخته امی که میتوانید مطالعه کنید.

اساتید موفقیت جهان

برنامه‌های آموزشی برایان تریسی را در سایت او به نشانی www.briantracy.com می‌توانید پیدا کنید. برنامه های آموزشی او در زمینه‌های رشد شخصی، تمرین های فروش، تمرین های تجارت، مدیریت زمان، تمرینات مدیریتی، نویسندگی و سخنرانی در جمع در وبسایت او وجود دارد و اگر علاقه مند به این زمینه ها باشید می‌توانید از آنها استفاده کنید.

 

جان مکسول

جان کالوین مکسول معروف به جان سی مکسول، یکی از برترین اساتید موفقیت جهان است، جان مکسول که یک سخنران و کشیش آمریکایی است کتاب های زیادی در زمینه رهبری و موفقیت نوشته است.

در سال ۱۹۴۷ به دنیا آمد و هم اکنون ۷۳ سال سن دارد.

کتاب های او به تعداد میلیون ها نسخه فروخته شده و بیشتر در زمینه رهبری مینویسد تا بدانید چگونه میتوان رهبری قدرتمند شد.

آمار فروش کتاب های مکسول در سال ۲۰۱۲ به بیست میلیون نسخه رسید که موفقیت بسیار بزرگی برای یک سخنران و مدرس موفقیت به شمار میرود.

او دکترای الهیات دارد و رهبر چندین کلیسا در آمریکا بوده و بعد از ۱۴ سال کشیشی را کنار گذاشت و به آموزش موفقیت و رهبری روی آورد.

جان مکسول امروزه از موفقترین استادهای موفقیت دنیا است.

اساتید موفقیت جهان

جان مکسول که سایت www.johnmaxwell.com را در اختیار دارد، در نظر دارد تا با برنامه‌های مختلفی که برای سازمان‌ها دارد راهبران و مدیران بزرگی را تربیت کند. او و کمپانی جان مکسول به همراه تیمش با استفاده از روش‌های راهبری فردی مدیران در کارگاه‌هایی که در مکان سازمان برگزار میکنند به افراد و کارکنان زیادی انگیزه داده است.

جک کانفیلد

عمده شهرت خود را بخاطر کتاب سوپ جوجه برای روح به دست آورده و به احتمال زیاد نام این کتاب را شنیده باشیم و برخی از دوستان هم این کتاب را خوانده باشیند.

جک کنفیلد هم یکی از برترین اساتید موفقیت جهان است و بیشتر در زمینه پیشرفت شخصی و شغلی به افراد کمک میکند.

بعنوان نویسنده، سخنران انگیزشی، کارآفرین و مربی شرکتی شناخته میشود و از اساتید معروفی است که کتاب های ترجمه شده در ایران دارد و همچنین همایش هایی را در ایران برگزار کرده.

 

برای خواندن ادامه مقاله کلیک کنید

رابینز robins...
ما را در سایت رابینز دنبال می کنید

نویسنده : رابینز بازدید : 249 تاريخ : پنجشنبه 30 مرداد 1399 ساعت: 13:54

زندگی نامه جی کی رولینگ

جوآن جو رولینگ ملقب به جی کی رولینگ نویسنده سری داستان های معروف هری پاتر است که در این بخش از مقاله های رابینز میخواهیم به زندگی یکی از معروفترین داستان نویس های دنیا یعنی زندگی نامه جی کی رولینگ بپردازیم.

و البته باید اینجا به این موضوع اشاره کنم که زندگی نامه جی کی رولینگ داستان بسیار جذابی است که میتواند الهام بخش هر فردی باشد که میخواهد از آن درس بگیرد.

 

از ابتدا و خلاصه ای از زندگی نامه جی کی رولینگ

زندگی نامه جی کی رولینگسال ۱۹۶۵ دختری در شهری نزدیک بریستول انگلستان به دنیا  آمد و والدینش نام  او را جوآن گذاشتند و دوستانش هم او را جو صدا میزدند. جالب است بدانید که جی کی رولینگ یک نام هنری و اختصاری برای اوست.

جوآن جو رولینگ هنگامی که میخواست کتابش را منتشر کند نام مختصری را برای خود برگزید که از اول اسمش همان حرف جی را گرفت و نام مادربزرگ او کاتلین بود و حرف کی را از او قرض گرفت و رولینگ هم که فامیلی خودش بود و آن را به اختصار جی کی رولینگ نامیدند.

در دانشکده زبان و ادبیات فرانسه در دانشگاه اکستر انگلستان تحصیل کرد و به پرتغال مهاجرت کرد. در آنجا با روزنامه نگار پرتغالی به نام ژورگه آرانتس آشنا شد و بعد از مدتی با همدیگر ازدواج کردند.

حاصل ازدواج آنها یک دختر بود که نام او را جسیکا گذاشتند.

رولینگ قبلا هم سابقه یک بار سقط خود به خودی بچه را داشت و از این بابت بسیار ناراحت بود.

زندگی رولینگ در آن سالها سخت، اما به صورت روتین میگذشت.

 

بعد از جدایی

بعد از مدتی جی کی رولینگ و شوهرش ژورگه آرانتس از همدیگر جدا شدند. برخی ادعا میکنند که علت جدایی رفتارهای خشونت آمیز همسرش بود اما این ادعا اثبات نشد.

به هر طریقی که بود رولینگ از شوهرش جدا شد و به همراه دخترش جسیکا زندگی میکرد.

مدتی بعد از جدایی به اسکاتلند مهاجرت کردند.

 

دوران سختی و افسردگی

زندگی نامه جی کی رولینگجوآن جو مثل بسیاری از افراد موفق دوران بسیار سخت زیادی را پست سر گذراند و شاید شما هم داستان های زیادی از او شنیده باشید مانند اینکه میگویند او داستان هری پاتر را بر روی دستمال کاغذی مینوشت چون پول خرید کاغذ را نداشت.

که البته این ادعا را من نتوانستم در جایی بصورت کامل و صحیح پیدا کنم و احتمالا در زمانی که ایده هری پاتر در ذهن او شکل میگرفته به هر صورت میخواسته آن را یادداشت کند تا از ذهنش دور نشود.

به هر صورت شاید شما تا اینجا به صورت روتین زندگی رولینگ را شنیدید و شبیه یک زندگی عادی بوده اما باید بگویم که رولینگ از کودکی علاقه به نویسندگی داشته و داستان هایی هم مینوشته که مادرش او را تحسین میکرده و بعدها با کلی امید و آرزو میخواست نویسنده شود اما در آخر دید که حاصل آن بلند پروازی ها:

یک بچه سقط شده

یک ازدواج نافرجام

یک دختر که پدرش طلاق گرفته و در پرتغال است و دخترش همراه او زندگی میکند اما او کاری نداشت

بیکاری

حتی مرگ مادرش

همه و همه رولینگ را به شدت افسرده کرد و او فکر میکرد بدتر از این نمیتواند باشد و خود را یک شکست خورده تمام عیار میدید.

مدتی را در درمانگاه تحت درمان برای افسردگی بود و یک خودکشی نافرجام داشت.

شاید امروز باورش برای ما سخت باشد که جی کی رولینگ معروف کسی که امروزه تعداد بسیار زیادی وکیل و مشاور در کنار خود دارد تا فقط از اموال او محافظت کنند زمانی میخواسته خودش را بکشد تا از این زندگی فلاکت بار خلاص شود.

 

شاهزاده وارد میشود

زندگی نامه جی کی رولینگبالاخره زندگی همه انسان ها بالا و پایین هایی دارد و هرکسی در زمانی به کشتن خودش فکر میکند و شاید در آن زمان زندگی برایش بی ارزش ترین چیزی است که او دارد و میخواهد هر چه زودتر از شر آن خلاص شود.

جی کی رولینگ یا همان جوآن جو رولینگ بالاخره بعد از افسردگی و شکست های خود شروع میکند به نوشتن بسیاری از انتشارات داستان او را رد میکنند و قبول نمیکنند با او همکاری کنند.

یعنی از سال ۱۹۹۰ ایده هری پاتر در ذهن جی کی رولینگ نقش بست و برخی منابع میگویند در تاخیر ۴ ساعته قطار لندن او این ایده را نوشت و بعدها این ایده را بال و پر داد.

ولی اینجا باید ذکر کنم که قبل از هری پاتر او چند کتاب دیگر نوشت که آن کتاب ها را بسیاری از انتشارات رد کردند و یک انتشارات راضی شد که چاپ کند و او دیگر با همان انتشارات همکاری کرد به نام بلومزی

بالاخره در سال های ۱۹۹۶ و ۱۹۹۷ با نوشتن داستان فوق العاده هری پاتر بخت به خانم جی کی رولینگ رو کرد او توانست به سرعت پولدار و مشهور شود.

عمده شهرت رولینگ با کتاب هری پاتر به دست آمد.

با انتشار هری پاتر به سرعت کتاب ها به فروش رفت و سری داستان های هری پاتر به ۶۵ زبان زنده دنیا ترجمه شد و در ۴۵۰ میلیون نسخه فروخته شد.

 

بعد از شهرت

زندگی نامه جی کی رولینگحالا جوآن قصه ما فردی بسیار معروف بود که تقریبا تمام دنیا به واسطه داستان خوبش او را میشناختند و استودیوهای فیلمسازی به دنبال گرفتن حق ساخت فیلم این داستان بودند و الحق که سری فیلم های هری پاتر هم توانست نویسنده را رو سفید کند و درآمد بسیار بالایی را به دست آورد.

جی کی رولینگ با تمام سختی هایی که کشیده بود دیگر یک فرد عادی شکست خورده و افسرده نبود بلکه یک نویسنده موفق بود که دنیا او را ستایش میکرد.

نویسنده ای که با قلم و کاغذ جادو میکرد و حتی بعد از هری پاتر داستان جانوران شگفت انگیز او هم توانست رکورد فروش را بزند و حتی در سینما هم موفق شود.

امروزه جی کی رولینگ وکیل و مشاوران بسیاری دارد که از اموال و دارایی های او محافظت میکنند و همچنین حق انتشار هری پاتر و هر چیزی که مربوط به این داستان باشد برای شخص جی کی رولینگ است.

در سال ۲۰۰۷ در بین پولدارترین زنان انگلیس جا گرفت و ثروت شخصی او را بیش از یک میلیارد دلار تخمین زده بودند.

و در همان سال بعد از ولادمیر پوتین، جی کی رولینگ دومین شخص تاثیر گذار دنیا از نگاه مجله تایم بود.

حتی مجله فوربز او را در رده چهل هشتمین شخصیت معروف معرفی کرد.

جی کی رولینگ فردی خیرخواه است حتی مدیریت و ریاست یک موسسه خیریه را بر عهده دارد.

در سال ۲۰۱۴ جایزه ادبیات داستانی زنان، اقدام به انتخاب بیست نویسنده زنی کرد که بیشترین تاثیر را بر خوانندگان خود داشتند و رولینگ در جایگاه چهارم قرار داشت.

انگار رولینگ به مرور زمان ذائقه مخاطبان خود را به دست آورده و هر کتابی که مینویسند پر فروش میشود و همانطور که قبلا هم اشاره کردم کتاب جانوران شگفت انگیز که فیلمی در هالیوود هم از آن ساخته شد  بسیار پرفروش شد و سری کتاب های بعدی آن در حال نوشته شدن است.

جی کی رولینگ بعد از سال ۱۹۹۷ توانست تا به امروز جوایز و عناوین متعدی را به دست آورد.

 

نتیجه گیری

با خواندن این داستان به این موضوع پی میبریم که همه ما ممکن است در زندگی به بست هایی بخوریم و حتی به کشتن خودمان فکر کنیم و اینکه وجود نداشته باشیم شاید بهتر باشد.

اما با تلاش هایی که انجام میدهیم مطمئن باشید در آیند مزد همه این سختی ها را میگیریم.

ناگهان یک ایده یا یک پیشنهاد میتواند زندگی شما را بطور کامل عوض کند و باعث شود شما به یکی از قویترین افراد دنیا تبدیل شوید.

با بررسی داستان جی کی رولینگ، این جمله بسیار زیبا از استیو جابز در ذهنم تداعی شد:

((گاهی زندگی با سنگ بر سر شما می کوبد، اما شما ایمان تان را از دست ندهید.))

امیدوارم از خواندن این زندگینامه لذت برده باشید و اگر این مدل مقالات را دوست دارید لطفا در بخش نظرات بنویسید

رابینز robins...
ما را در سایت رابینز دنبال می کنید

نویسنده : رابینز بازدید : 265 تاريخ : سه شنبه 21 مرداد 1399 ساعت: 11:56

هفت شغل پر در آمد که به آن فکر نکرده اید

چند شغل پر درآمد که کم تر در مورد آن شنیده‌اید.

هنگامی که اسم شغل پردرآمد می‌آید ذهن اکثر افراد به سمت پزشکی و یا پستهای بالای مدیریتی می‌رود اما می‌خواهیم چند شغل پر درآمد را به شما معرفی کنیم که درآمدی حداقل برابر با مدیر یک پالایشگاه داشته باشد. اگر خاطرتان باشد وقتی صحبت از حقوق های نجومی شد منظورشان ۲۰ یا ۳۰ میلیون تومان بود که البته آن مدیران سال‌ها کار کرده بودند اما شما تنها با سه سال کار مستمر در این مشاغل می‌توانید به این درآمدها برسید.

این چند شغل پردرآمد که می خواهیم برای شما معرفی کنیم نیاز به پارتی و لابی ندارد و فقط فقط به مهارت‌های خود شما بستگی دارد.

۱- برگزاری کنسرت های موسیقی

شغل پر درآمدبه سراغ اولین شغل پردرآمد می رویم.  برگزاری کنسرت، تنها نیاز به هماهنگی با یک سرمایه‌گذار دارد و این یعنی حتی شما از خودتان  پولی را خرج نمی کنید

معمولاً سرمایه‌گذاران به علت جذابیتهای سرمایه‌گذاری در این شغل و حاشیه‌های حاصل از آن به ورود پولشان به این شغل پر درآمد علاقه دارند. تنها کافیست هماهنگی لازم را با شرکت مجوز گیرنده، سالن برگزاری، خواننده و سایر عوامل انجام دهید و در آخر دستمزد خود را بگیرید. درآمد شما از یک برگزاری حداقل ۵ میلیون تومان است و در ماه شما می توانید چند کنسرت را برگزار کنید.

۲- برگزاری دوره های آموزشی و سمینار

شغل پر درآمدیک شغل پردرآمد و جذاب که در کنار آن علاوه بر درآمد اعتبار بسیار بالایی برای شما به همراه دارد. در این شغل شما باید بتوانید با اساتید هماهنگ کنید و برای آنها مخاطب بیاورید. شاید نظر کار آسانی باشد اما خیلی‌ها در این شغل دوام نیاورده اند.

این شغل پر از چالش و استرس است اما زمانی که در کار خود حرفه ای شوید مثل آب خوردن پول در می آورید و بسیار خلاق خواهید شد. این شغل هنوز در ایران بازار بکری دارد چرا که بسیاری  از استانها هنوز برگزارکننده سمینار ندارند. درآمد این شغل بعد از مراحل ابتدایی و کسب تجربه  از ۱۰ میلیون تومان به بالا بوده و برگزارکننده‌هایی را داریم که درآمد ماهانه آنها بالای ۱۵۰ میلیون تومان است.

۳- ایجاد سایت آموزشی

شغل پر درآمدمردم در ایران روز به روز به آموزش علاقه بیشتری نشان می‌دهند و متوجه شدند که باید توانایی های خود را افزایش دهند. یک شغل پردرآمد برای رفع نیاز آموزشی ایجاد یک سایت است. شاید اگر سوددهی در زمان کوتاه باشید این کار برایتان مناسب نباشد ولی بعد از گذشت یک‌ سال با کار اصولی می توانید به درآمد بالای ۱۰ میلیون تومان فکر کنید.

البته سایت های آموزشی بسیاری در ایران هستند که درآمدهای ماهانه یک میلیارد تومان را نیز دارند.

۴- تریدر یا معامله‌گری

سه شغل پردرآمد در این تیتر معرفی می‌کنیم.

شغل پر درآمد

۱- معامله‌گر بورس ایران:

بازار بورس ایران یک بازار پر نوسان و جذاب است و شما پس از حرفه ای شدن و گذراندن آموزش های آن می توانید در روزهای معمولی بورس هر دو ماه یکبار ۲۰ درصد سود بگیرید البته در روزهای عالی بورس شما ماهی ۱۰۰ درصد سود هم میتوانید کسب کنید.

۲- معامله گر ارزهای دیجیتال :

تب ورود به  ارز های دیجیتال بالا گرفته است اما ورود به آن باید با آموزش باشد در اینجا درآمد شما دلاری است و نگرانی برای بالا رفتن قیمت دلار را نیز ندارید.

۳-  معامله‌گر فارکس :

یک شغل پر درآمد خوب که جایش بسیار در کشور ما خالی است. بازاری که ۲۰۰ برابر بازار بورس آمریکاست و اطمینان بالایی دارد. برای ورود به آن نباید نگران تحریم بودن ایران باشیم چرا که شما با یک کارگزار بین المللی وارد این حرفه می شوید و می توانید روزانه درآمد دلاری داشته باشید .

البته شما علاوه بر اینکه با پول خودتان وارد این بازار می شوید دو راه درآمدی دیگر نیز دارید. شما می توانید توانایی خود در معامله گری را به دیگران نیز آموزش دهید و درآمد بسیار خوبی داشته باشید. حتی با پول دیگران وارد معامله شوید و از سود آنها درآمد داشته باشید . البته نکته جالب تر شما با یادگیری یک روش تحلیل در هر ۳ بازار می توانید فعالیت داشته باشید. درآمد معامله‌گران حرفه‌ای از ۵۰ میلیون تومان در ماه شروع می شود.

۵- تبلیغات اینستاگرام

شغل پر درآمدیک شغل پردرآمد که شما تنها نیاز به گوشی و ذهن خلاق دارید. بسیاری از کسب و کارها معرفی مشاغل خود را در اینستاگرام آورده‌اند و به همین علت نیاز به تبلیغات دارند. بسیاری از پیج های پربازده این کار را انجام می‌دهند درآمد ماهیانه یک پیج خوب از ۵ میلیون به بالا است البته برخی پیچ ها در ماه یک میلیارد هم درآمد دارند. تولید محتوای خوب و استفاده از اصول بازاریابی، و جذب مخاطب از لازمه‌های این کار است.  این شغل پردرآمد را دست کم نگیرید.

۶-  سخنران

شغل پر درآمد

سخنرانی یک حرفه پردرآمد است که اعتبار و محبوبیت بالایی نیز دارد. دنیا پر از مسائل و مشکلات تخصصی شده است که می توانید در آنها حرفه ای شوید و برای دیگران سخنرانی کنید. بزرگان این رشته می گویند برای متخصص  شدن ۱۰ هزار ساعت مطالعه لازم است ولی در ایران مطمئن باشید هزار ساعت مطالعه نیز کافیست . یک سخنران خوب در ایران بالای ۱۰ میلیون درآمد دارد و سخنرانان درجه یک بالای ۱۵۰ میلیون تومان فقط از سخنرانی درآمد دارند و سایت آنها هم قطعاً بالای ۱۰۰ میلیون فروش دارد.

۷- آموزش و ساخت وبسایت بدون کدنویسی و دیجیتال مارکتینگ

شغل پر درآمد ورود به این شغل پردرآمد نیاز به ۶ ماه آموزش و ۶ ماه تجربه دارد اما وارد شدن به آن درآمد عالی برای شما خواهد داشت با توجه به اینکه امروزه اکثر کسب و کارها در حال ورود به دنیای دیجیتال هستند نیاز به افرادی دارند که برایشان سایت بسازند و یا یکی از اعضای کسب و کارشان را آموزش دهند و علاوه بر آن روش تبلیغات در دنیای مجازی هم آموزش دهند بهترین های ایران در این حوزه درآمدهای بالای یک و نیم میلیاردی دارند.

 

به این ۷ شغل بسیار توجه کنید. شما فقط باید به توانایی خود اطمینان کنید و می توانید به جای اینکه سال‌ها به دنبال کار بگردید و درآمد اندک و روزمرگی را داشته باشید برای خودتان کسب و کاری پرسود و شغل پردرآمد داشته باشید.

سایت رابینز 

رابینز robins...
ما را در سایت رابینز دنبال می کنید

نویسنده : رابینز بازدید : 287 تاريخ : شنبه 18 مرداد 1399 ساعت: 12:34

معروفیت یا محبوبیت مسئله این است

آیا یک برند شخصی نیاز به معروفیت دارد؟

بله

اما نه معروفیتی که مد نظر همه است. معروفیت یک برند شخصی در جامعه مخاطب خود است یعنی مثلا یک برند شخصی ممکن است در زمینه تکنولوژی و تجهیزات کامپیوتری فعالیت میکند و در این زمینه فرد بسیار معروفی است و پیج پر مخاطبی دارد ولی آیا همه مردم او را میشناسند؟

نه

آیا وقتی بیرون میرود مثل یک سلبریتی همه او را به همدیگر نشان میدهند؟

کسانی که بشناسند هم این کار را نمیکنند زیرا او برند شخصی تخصصی است.

آیا او محبوب است؟

بله برای مخاطبان خود محبوب است

محبوبیت او بیشتر است یا معروفیتش؟

میتوان گفت محبوبیتش بین فالورها یا کاربران سایتش بیشتر است. زیرا معروفیت زیادی ندارد و این معروفیت که در بین مخاطبان به وجود آمده به دلیل محبوب بودن است.

 

کلا معروفیت و شهرت چیز خوبی است ؟

بله، هیچ چیز نمیتواند کامل بد باشد به شرطی که شما از آن استفاده درست کنید در راستای اهدافتان.

اگر هم معروفیت را میخواهید باید با مشکلات معروفیت کنار بیایید.

 

 

محبوبیت یا معروفیت مسئله این است ؟

حالا رسیدیم به بحث اصلی خودمان یعنی همان محبوبیت یا معروفیت کدام بهتر است و یا کدام را انتخاب کنیم؟ و آیا محبوبیت و معروفیت با همدیگر فرق دارند؟

مطمئنا محبوبیت با معروفیت تفاوت دارد و کسی نمیتواند منکر این مورد شود.

ممکن است شما در یک جمع بسیار کوچک خانواده و یا محله و مدرسه خودتان فرد بسیار محبوبی باشید ولی معروف نباشید.

محبوبیت بسیار خوب است زیرا شخصیتی کاریزماتیک از شما میسازد و افراد به حرف شما گوش میدهند و برای برندهای شخصی بیشتر محبوبیت توصیه میشود تا معروفیت، چون شهرت را میتوان با یک کار زننده هم به دست آورد اما با آن کار شاید میزان شخصیت و جایگاه برند شما به شدت افول کند.

هردو این موردها به عکس هم صادق است، مثلا اینکه یک نفر معروف باشد اما محبوب نباشد و کسی محبوب باشد اما معروف نباشد. و اگر فردی هر دو این موارد را با همدیگر داشته باشد بسیار برند شخصی قوی میتواند بسازد.

این مدل برندهای شخصی را ما در افراد سیاسی هم زیاد میبینیم.

نلسون ماندلا و گاندی

هر دو این شخصیت ها در دنیا بسیار معروف بودند و شهرت بسیاری داشتند و همچنین از محبوبیت بالایی برخوردار بودند. و مطمئنا میتوانید حدس بزنید برندهای به شدت قوی و با جایگاه ذهنی محکم بودند و همه مردم آنها را میشناسند و زندگینامه های این افراد را میخوانند و از آنها به نیکی یاد میکنند.

 

آیا میتوان برای همه کس هم معروف و محبوب بود؟

چند نام را مینویسم به احساس خود توجه کنید

  • محمدرضا گلزار
  • سام درخشانی
  • علی کریمی
  • فرهاد مجیدی
  • زانیار خسروی
  • پژمان جمشیدی
  • وریا غفوری
  • بهاره رهنما
  • بهنوش بختیاری
  • مریم میرزاخانی
  • انوشه انصاری
  • معصومه ابتکار
  • محمدجواد ظریف
  • حسن روحانی
  • محمود احمدی نژاد

و این لیست را همچنان می‌توان ادامه داد …

احتمالا شما به هر کدام از اسم ها که رسیدید احساسات متفاوتی از شما بروز کرد.

یکی را دوست داشتید مثلا اگر پرسپولیسی هستید علی کریمی را دوست دارید و با فرهاد مجیدی را نمی پسندید. و اگر استقلالی باشید این قضیه برعکس میشود.

به همین سادگی است یعنی شما نمیتوانید برای همه انسان ها محبوب باشید هرچقدر که جامعه مخاطبان و محبوبیت شما بالا باشد باز هم کسانی هستند که از شما خوششان می آید.

پس در برندسازی شخصی به دنبال راضی کردن همه آدم ها و اطرافیان نباشید.

محبوبیت خوب است در جامعه مخاطب خودتان اما اینکه اگر بخواهید برای همه گان محبوب باشید هویتی از شما نمی ماند و این برخلاف ذات برندسازی شخصی است.

معروفیت و شهرت یا محبوبیتبرندهای شخصی محبوبیت را بر معروفیت ترجیح میدهند و همچنین شما برای تبدیل شدن به یک برند شخصی در زمینه خودتان باید معروفیت هم داشته باشید و به اندازه ای که شما را بشناسند به سمت شما می آیند تا خدمات شما را بگیرند و از شما استفاده کنند.

کلا آگاهی از برند یکی از ویژگی هایی است که چه برندهای شخصی و چه برندهای محصولی باید داشته باشند و از آن استفاده کنند. چون کسی را که ما نشناسیم درواقع در دهن ما جایی ندارد و نمیتواند در بین انتخاب های ما باشد و از طرفی هم اگر بشناسیم و او را دوست نداشته باشیم نه خدماتی از او میگیریم و نه او را به دیگران معرفی  میکنیم.

در برندسازی شخصی باید هر دو این موارد را به پیش ببریم اما باید واقع بین باشیم و اگر در حوزه ای کار میکنیم که مخاطب ما مثل بازیگران سینما عموم مردم نیستند معروفیت زیادی به سمت ما نخواهد آمد.

و البته قضیه پول کاملا فرق میکند مثلا ممکن است کسی مدیرعامل یک شرکت سرمایه گذاری باشد و درآمد بسیار بالایی داشته باشد حتی از یک سلبریتی و خواننده هم بیشتر باشد اما معروفیت نداشته باشد و در جامعه سرمایه گذاران و افرادی که با او سر و کار دارند شناخته شده باشد.

پس نتیجه میگیریم که معروفیت خیلی هم مربوط به پول زیاد نیست ممکن است که پول زیادی را برای شما به ارمغان بیاورد اما هستند کسانی که معروف نیستند پول های بسیار بیشتری در می آورند و هستند کسانی که معروف هستند و نمیتوانند درآمد زیادی داشته باشند.

 

نتیجه گیری

معروفیت و محبوبیت هر دو خوب است اما وقتی شما میخواهید یک برند شوید باید اول سعی کنید خود را در بین مخاطبان هدف تان محبوب کنید و بعد از آن طی سال های متوالی با کار کردن زیاد روی برند شخصی تان معروفیت هم به سمت شما می آید.

قرار نیست اگر حوزه کاری شما خاص است مانند یک سلبریتی معروف باشید بلکه قرار است جامعه مخاطبان شما را بشناسند.

معروفیت همیشه باحال و قشنگ نیست بلکه محدودیت هایی هم دارد.

اگر معروفیت یک دفعه ای در شبکه های اجتماعی میخواهید بیشتر مواقع باید قید شخصیت را بزنید.

معروفیت همیشه پولساز نیست و بعضی وقت ها دردسر ساز است.

معروفیت بدون محبوبیت از شما یک آنتی برند یا یک برند منفی میسازد.

شما هرچقدر هم سلبریتی باشید و در جامعه مخاطب خودتا محبوب باشید باز هم هستند کسانی که از شما خوششان نمی آید پس تلاش نکنید که همه را راضی نگه دارید.

اگر به من بگویید کدام را انتخاب میکنی؟

به شخصه بین معروفیت یا محبوبیت، محبوبیت را انتخاب می‌کنم. زیرا با محبوبیت بالا در جامعه مخاطب خودم هرچقدر کم باشد ولی آنها طرفداران پر و پا قرص من میشوند و این به مرور زمان به معروفیت من هم می انجامد

مبنع: https://robins.ir/popularity-or-fame/

رابینز robins...
ما را در سایت رابینز دنبال می کنید

نویسنده : رابینز بازدید : 289 تاريخ : يکشنبه 22 تير 1399 ساعت: 20:51

از برندسازی شخصی تا شاخ ایستاگرام شدن

راه های شاخ شدن در اینستاگرام چیست؟

اینستاگرام نرم افزار بسیار جالب و باحالی است و همه میتوانیم از آن به نحو احسن برای معرفی خود و کسب و کارمان استفاده کنیم، اما راه های شاخ شدن در اینستاگرام چیست؟ اصولا چرا ما باید شاخ شویم؟ آیا شاخ شدن همان برندسازی شخصی است؟ تفاوت معروفیت و محبوبیت چیست؟ اصلا خود شاخ شدن چیست؟ و چرا باید شاخ شویم مگر نمیتوان به چیز دیگری تبدیل شد؟ در این مقاله همراه ما باشید.

 

آیا ما باید شاخ شویم؟

اصلا نیازی هست به شاخ بودن یا اصطلاحا همان مشهور بودن که همه ما را بشناسند؟ شاید برخی به این سوال جواب دهند بله و برخی بگویند نه…

هرکدام بر اساس ذهنیت خود با این موضوع برخورد می کنند مثلا یک فرد که  علاقه ای به شناخته شدن نداشته باشد و کنج دنج خلوت خود را بیشتر دوست دارد این موارد را غیر عقلانی میبیند و دلیلی برای شاخ بودن نمیبیند.

احتمالا بسیاری از ما افرادی را دیده ایم که پتانسیل جذب فالور بالایی دارند اما پیج خود را بسته اند و بقولی پرایویت هستند و نمی خواهند جز دوستانی که خودشان تمایل دارند، کسی دیگر آنها را بشناسد.

پس گرایش به شاخ بودن در همه یکسان نیست.

خب برخی هم میگویند شاخ بودن و شناخته شدن بین افراد زیاد باعث درآمدزایی میشود و این حرف شان کاملا درست است زیرا بعد از مدتی که پیج شما میزان فالور بیشتری را جذب کند شما میتوانید با تبلیغات درآمد بیشتری به دست بیاورید.

فقط این مورد را در نظر داشته باشید که معروف شدن با محبوب شدن کاملا متفاوت است و ممکن است شما معروف باشید و افرادی شما را پیگیری کنند اما دلیل بر این نیست که شما یک برند شخصی هستید و بین آن افراد محبوبیت دارید شاید دلیل پیگیری شما چیز دیگری باشد و همان افراد هم هر روزه در کامنت به شما ناسزا بگویند.

اینکه ما بخواهیم شاخ شویم یا نه کاملا به خودمان مربوط است و اینکه از چه راهی بخواهیم به این معروفیت برسیم به تخصص و کارهایی که بلدیم.

شاخ بودن در نوع خود بد نیست به شرطی که بصورت اصولی باشد و شما بتوانید از آن محبوبیتی هم کسب و کنید واز این طریق برندسازی شخصی خود را به پیش ببرید.

پس در جواب سوال بالا باید بگویم که اصولا ما باید شاخ شویم؟ نه

بایدی وجود ندارد شما بر اساس روحیات و خلقیات خودتان تصمیم میگیرید و قرار نیست فضای مجازی و زرق و برق های آن شما را تحت تاثیر قرار دهد، ولی اگر تصمیم بر شاخ بودن گرفته اید مطمئنا باید اصول آن را یاد بگیرید.

 

آیا شاخ شدن همان برندسازی شخصی است؟

نه…

شما میتوانید شاخ شوید ولی هیچ برندی نداشته باشید.

برندهای شخصی دارای هویت هستند و این در حالی است که بسیاری از شاخ های اینستاگرامی که ما میشناسیم هیچ هویتی مستقلی برای خود ندارند و از طریق برخی کارهای رکیک در این شکبه اجتماعی برای مخاطبان ایرانی جذاب به نظر آمده اند و نوعی سرگرمی به حساب می آیند.

و یکی از دلایل معروف شدن بسیاری از این شاخ های تو خالی فضای بسته جامعه ایران است و مسایل روانشناختی که برای مردم وجود دارد.

شاخ شدن با برندسازی شخصی تفاوت دارد گرچه یک برند شخصی هم میتواند شاخ باشد اما راه های شاخ شدن در برندسازی شخصی اصولی تر از شاخ بازی در اینستاگرام است.

 

شاخ شدن در اینستاگرم

تفاوت معروفیت و محبوبیت چیست؟

شاخ شدن در اینستاگرامندا یاسی، وحید خزایی، داوود هزینه و لیست بلند بالایی از این شاخ های اینستاگرامی وجود دارد که همه آنها را ما شنیده ایم و در اینستاگرام هم ملاقات کرده ایم اما آیا این افراد را دوست داریم و برای آنها احترام قائلیم؟…

مطمئنا جواب شما نه است.

معروفیت میتواند به دلیل خاصی باشد مثلا فردی در اینستاگرام کارهای شنیع رکیک انجام می دهد و مردم هم برای کنجکاوی او را فالو میکنند و این دلیلی بر معروفیت این فرد می شود اما هیچ دلیل  بر تایید محبوبیت این فرد توسط مردم نیست.

معروفیت ممکن است طی اتفاقی رخ دهد مثلا در زمان کرونا خبرنگار از معتادی میپرسد شما چرا در خانه نمی مانید؟

جواب میدهد معتادا نمیگیرن

و طی این واقعه خاص و عجیب و محیرالعقول مردم ایران این فرد را فالو میکنند تا کارهای مسخره او را ببینند و بخندند.

این شخص تبدیل به یک شاخ اینستاگرام شد اما برند شخصی نیست و همچنین محبوبیتی ندارد فقط معروف است.

یک مثال بهتر بزنیم:

کیم جونگ اون رهبر کره شمالی را همه دنیا میشناسند اما آیا این شخص در دنیا محبوب است؟

به این دلیل است که باید بدانیم بین معروفیت و محبوبیت تفاوت بسیاری است و اگر شما میخواهید یک شاخ خوب باشید و راه های شاخ شدن را یاد بگیرید باید کاری کنید که محبوب هم باشید که مثلا با فیلتر شدن اینستاگرام تمام درآمد و بیزنس شما روی هوا نرود.

 

با این حساب آیا همه باید شاخ شویم؟ یا میتوان به چیز دیگری تبدیل شد؟

گرایش به شاخ شدن یا همان معروفیت زیاد در همه افراد یکسان نیست و من خودم به شخصه علاقه ای به شاخ شدن ندارم.

شاخ اینستاگرام یا دم اینستاگرام برای من فرقی ندارد و از نظر من بهتر است که شما توانایی درآمدزایی از تخصص تان در شبکه های اجتماعی من جمله اینستاگرام را داشته باشید.

برای من فرقی ندارد شما چه عنوانی را برای خود انتخاب می کنید شاخ، سلبریتی، لاکچری و هر چیز دیگری فقط این را بدانید که در هر شبکه اجتماعی باید برنامه ای برای معرفی خود و تخصص تان داشته باشید تا از این طریق برندسازی شخصی خود را جلو ببرید.

کسی که نتواند از هزار نفر مخاطب اینستاگرامی خود با پلن کامل و درست درآمد به دست بیاورد اگر شاخ هم بشود کار زیادی از پیش نمیبرد و این مدل معروفیت ها معمولا به هرز میروند.

پس به جای شاخ شدن و شاخ بودن بیایید کمی در مورد پلن هایی که قرار است در شبکه های اجتماعی خود پیاده کنیم برای بهتر شدن برندسازی خودمان و هم برای بهتر شدن وضعیت درآمدی مان برنامه ریزی کنیم.

منبع:https://robins.ir/instagram-ho-branding/

رابینز robins...
ما را در سایت رابینز دنبال می کنید

نویسنده : رابینز بازدید : 294 تاريخ : پنجشنبه 19 تير 1399 ساعت: 14:03

10 مهارت الزامی برای هدف گذاری

اکثر افرادی که به حوزه موفقیت علاقه دارند حتماً یک بار هدف گذاری را انجام داده‌اند، به آن هدف یا رسیده اند یا خیر . راه رسیدن به هدف طولانی و بسیار پیچیده است. مهارت هدف گذاری راهی مستقیم نیست که بدون هیچ زحمتی حرکت کنیم و به هدف خودمان برسیم قطعاً راه هدف پر از چاله و مانع است که برای رد شدن هر کدام از این موانع به مهارت هدف گذاری نیاز داریم.  ما در این مقاله برای شما ۱۰ مهارت الزامی برای هدف گذاری آورده ایم تا بتوانید موانع را برای رسیدن به هدف پشت سر بگذارید. این مهارتها سوخت  شما تا رسیدن به هدف هستند.

مهارت اول: ایجاد عادت های مثبت

اولین کار برای افزایش مهارت هدف گذاری ایجاد عادت های مثبت هستش. هیچ رازی در افراد موفق که عادتهای روزانه خوب را در خودشان ایجاد کرده و توسعه دادند نهفته نیست. آنها می‌دانند که موفقیت در تمام عرصه‌های زندگی وابسته به اعمالی‌ست که روزانه انجام می‌دهند. یکی از قویترین ابزار برای رشد و تقویت این عادات خوب، آزمایش ۶۶ روزه است، یعنی بمدت ۶۶ روز آن عادت را هر روز انجام ‌دهید

تصور کنید که می‌خواهید عادت جدیدی مثل یک روال کاری، تغذیه بهداشتی، ورزش روزانه و … را در خود ایجاد کنید. شما و من می‌دانیم که چند روز ابتدایی آسان است و حتی سرگرم‌کننده، اما چسبیدن به این عادت جدید برای بیش از دو هفته خیلی مشکل‌تر می‌شود. دلیل این امر آن است که ما خودمان را درگیر این فکر می‌کنیم که باید وقت، انرژی و تلاش بی‌وقفه‌ای را بروی این عادت جدید بگذاریم تا بصورت دائمی درآید – حتی قبل از آنکه شروع کنیم. نتیجتاً در همان ابتدای امر منکوب می‌شویم و زحمت انجام دادن این عادت جدید شروع به محو کردن نتایج لذت‌بخش تجربه آن می‌کند.

مهارت دوم :تعامل با دیگران

مهارت هدف گذاریهمه ما بخش عمده ای از زندگی خود را در ارتباط با دیگران سپری می کنیم یا در فکر آن به سر می بریم. تحقیقات نشان داده است که ۷۵ درصد اوقات روزانه ما صرف ارتباط با دیگران می شود. شاید بتوان گفت ۷۵ درصد موفقیت های ما نیز به روابط با دیگران می شودو بر همین اساس  ۷۵ درصد موفقیت های ما نیز به روابط با دیگران وابسته است. روشی که برای ایجاد ارتباط استفاده می‌کنید بر زندگی شما و اینکه چه کسانی در زندگی شما حضور داشته باشند، تأثیر می‌گذارد. شغل، دوستان، میزان درآمد و ازدواج شما  تحت تأثیر شیوه برقراری ارتباط شما است.

 

 

مهارت سوم : برنامه ریزی

مهارت هدف گذاریوقت، باارزش‌ترین سرمایه‌ی انسان است. وقت‌گذرانی بدون هیچ برنامه و هدفی، خسته‌کننده و بسیار زیان‌بار است. اگر برای اهداف و امور مهم زندگی‌تان برنامه‌ای نداشته‌ باشید، آنها به‌مرور در ذهن‌تان کم‌رنگ‌ می‌شوند و درنهایت کاملا هدف‌ تان را گم می‌کنید. اگر می‌خواهید بر زندگی‌تان مسلط شوید و مهارت هدف گذاری خود را افزایش دهید، اولین کار آن است که برنامه ریزی اصولی داشته باشید. تمام افراد موفقی که می‌شناسید، با برنامه ‌ریزی به اینجا رسیده‌اند. به‌دست‌گرفتن کنترل زندگی‌تان، قدم بزرگی است. شما می‌توانید تصمیم بگیرید چه چیزی می‌خواهید. همچنین می‌توانید کشف کنید چه چیزی برای‌تان مهم است و برنامه‌ای ایجاد کنید که با دنبال‌کردن آن، حداکثر بهره را از زندگی‌تان ببرید. یاد بگیرید چگونه زندگی‌تان را طوری برنامه‌ ریزی کنید که بتوانید اهداف و نیازهایتان را برآورده سازید.

مهارت چهارم : حفظ انگیزه

تا حالا به این موضوع برخورد کرده اید که یک مسیر رو شروع کنید اما بعد یه مدت سرد بشید؟ میدونید دلیل اینکه ما در طول مسیر سرد میشیم چه چیزی هست؟ وقتی ما در یک روند قرار می‌گیریم برای اینکه مسیری رو به مقصد برسونیم در اول مسیر انگیزه و اشتیاق زیادی رو داریم و این انگیزه و اشتیاق به دلیل موقعیت‌ها یا صحبت‌های هستش که در اون لحظه شنیدیم .

انگیزه‌ای که در درون ما بیدار بشه ما یک نیرویی را  برای حرکت به جلو در درون خودمون احساس می‌کنیم این صحبت شاید یک تجربه‌ای باشه که هر کدوم از ما در زندگی داریم، انگیزه در ما باعث میشه که به انرژی مثبت دست پیدا کنیم که رو به جلو حرکت کنیم اما ما یادمون میره که این انگیزه رو تقویت کنیم تا انرژیمان همیشه در یک سطح بالا بماند.

یک سؤال؟ می دونید چطور انگیزه رو بالا نگه دارید؟ شاید بزرگ‌ترین ایرادی که شما دارید در لحظه‌های که انگیزتون رو از دست میدید اینه که شما انگیزه رو نمی‌شناسید و نمیدونید که باید برای افزایش انگیزه چه کاری انجام بدید، انگیزه در درون یک نفر شاید کاملاً اتفاقی روشن بشه،

اما روشن نگه داشتن اون نیاز به آگاهی و شناخت داره و شاید یکی از مواردی که خیلی وقت‌ها ما درگیر اون میشیم و نداشتن اون باعث میشه که مسیرمون رو قطع کنیم یا بی‌خیال مسیر بشیم همین نداشتن انگیزه باشه،

وقتی‌که ما در زندگی انگیزه نداشته باشیم و نتونیم یک انگیزه درونی رو در خودمون پیدا کنیم اونوقت خیلی وقت مسیرمون رو قطع می‌کنیم و قطع کردن اون مسیر باعث میشه که به نتیجه و دست آورد نرسیم.

و صرف نرسیدن به نتیجه تبعات زیاد مالی و روحی و ذهنی رو برای شما به وجود میاره نداشتن انگیزه و حفظ انگیزه رو بخوام خیلی راحت برای شما دوست عزیز در زندگیتون بگم اینکه شما انگیزه دارین مثه یک چوب کبریت روشن هستش که بعد از مدت زمان کمی خاموش میشه.

مهارت پنجم: باز دهی بالا

پنجمین روش برای افزایش مهارت هدف گذاری باز دهی بالا است. بازدهی فردی یک عامل بسیار مهم، کلیدی و متمایزکننده در دستیابی به اهداف می باشد، یکی از مهمترین نگرش های افراد موفق همین است که چگونه می‌ توانند نتایج بیشتر و بهتری را در زمان کمتری بگیرند. چه خوب میشود که ما هم این نگرش را در خود ایجاد کرده و آگاهانه به دنبال راههایی باشیم تا نتایج بیشتر و بهتری را در زمان کمتری بگیریم یعنی بازدهی فردی مان را بالاتر ببریم

منبع: مهارت هدف گذاری 

رابینز robins...
ما را در سایت رابینز دنبال می کنید

نویسنده : رابینز بازدید : 310 تاريخ : يکشنبه 15 تير 1399 ساعت: 12:48

سوال هایی که درباره موفقیت باید از خود بپررسید

به نظرتون تا سوالی نباشه جوابی هست؟؟!!  بعضی از ما آخرین سوال هایی که ازشون پرسیده شده برمیگرده به دوران مدرسه و دانشگاه و دیگه سوال جواب دادن رو گذاشتن کنار، ولی خوب باید بدونیم که برای هدف و موفقیت تا آخر عمرمون باید به سوال پاسخ بدیم،  اما  فرقش اینه که به خودمون باید جواب بدیم و خودمان سوال ها را طراحی کنیم، در ادامه برای شما سوال های موفقیت را بیان می کنیم تا به شما در مسیر موفقیت کمک کنیم.

یعنی سوال کردن در موفقیت تاثیر داره؟؟
پاسخ به این سوال بله هست. چون ما باید بدانیم اصلا موفقیت چیست که به دنبال آن باشیم؟ باید بدانیم که به دنبال چه نوع موفقیتی هستیم و خوب اگر این سوال ها نباشد ما به دنبال پاسخ آنها هم نمی رویم. حتماً می‌گوید همه مردم دنبال موفقیت هستند ولی خوب  ۹۷ درصد مردم این سوال را از خودشان نمی کنند که موفقیت اصلاً چی هست و به جوابی هم نمی رسند و موفقیتی هم در کار نخواهد بود.

 

اگر علاقه دارید به سوال های موفقیت که مهم ترین سوال های زندگی است برسید

 دوره رازهای موفقیت آنتونی رابینز را دانلود کنید

 

چرا باید از خودمان سوال کنیم؟

سوال های موفقیت
تا حالا شده از کس دیگری بپرسید من چه غذایی دوست دارم؟ به همین دلیل سوال های مهم زندگی تان مثل در چه زمینه می خواهم موفق شوم یا هدف و رسالت من چیست جز خودتان کسی دیگری نمی تواند پاسخگو باشد.

خودم به  خودم جواب می دهم یعنی چی؟

انسان یک ضمیر ناخودآگاه دارد که کلی پاسخ دارد و اگرما سوال های درست از ضمیر ناخودآگاه خودمان بپرسیم پاسخ‌های درستی دریافت می‌کنیم. با یک مثال براتون توضیح بدم. تا حالا شده فیلمی ببینید و اسم بازیگری یادتون نیاد و از خودتان سوال کنید این کی بود؟؟ درست اینجا همون لحظه ای هست که ضمیر ناخوداگاه میره دنبال جواب میگرده و برای شما پیداش می کنه!!

چه نوع سوال هایی از خودمون بپرسیم؟

سوال های موفقیت
شما در طول زندگی برای رسیدن به موفقیت باید دو نمونه سوال از خودتون بکنید سوال های کلی یا بنیادی  و سوال های روزانه یا هفتگی.  سوال های کلی یا بنیادی به شما کمک می کند که نقشه راه را پیدا کنید و سوال‌های روزانه یا هفتگی به شما برای حرکت در جهت مسیر مورد نظرتون و ایجاد نشاط و انگیزه کمک می کند.

سوال های بنیادی برای موفقیت چیست؟

منظور از سوال‌های بنیادی سوال ها راجع به چیستی وجود و سوال های فلسفی نیست این سوال ها باید راه شما را در جهت رسیدن به هدف هموار کند .سوال هایی مثل اینکه استعداد من در چیست؟ هدف من چیست؟

البته این نوع سوال ها بسیار کلی است و رسیدن به جواب آنها بسیار سخت و باید برای رسیدن به جواب، آنها را به سوال های کوچکتر تقسیم کنید.

برای رسیدن به جواب سوال های بنیادی چه کار کنم؟

تو این مقاله به شما می گوییم به چه شکل سوال های بالا را ریز کنید تا بتوانید به جواب درست برسید. ما دو گروه از افراد داریم گروهی که که در حال حاضر کسب و کار  دارند و گروهی که هنوز راهی انتخاب نکرده اند.

اول بپردازیم به گروهی که هنوز شغل و راهی انتخاب نکرده اند. البته توصیه ما این است که برای یافتن استعداد ذاتی به دوره های مربوطه برید ولی خوب سوال هایی که برای نقشه راه از خودتون بپرسید سوالات زیر است.

_ من به چه مشاغلی علاقه دارم؟

لیست شغل هایی که به آن علاقه دارید بنویسید مثلا ۱۰ شغل. این شغل ها را برای خودتان تحلیل کنید ببینید برای رسیدن به آن‌ها به چه مهارت هایی نیاز دارید.

_ احتمال موفقیت شما در کدام شغل بیشتر است؟

بر اساس تحلیل هایی که کرده اید فکر کنید کدام شغل ها می تواند شما را به موفقیت نزدیکتر کند. از ۱۰ شغلی که انتخاب کرده اید سه شغل را حذف کنید.

_ در کدام شغل ها خوشحال تر هستید؟

 

یکی از دلایل موفقیت، شاد و خوشحال بودن در شغل است یعنی شغل شما جزئی از زندگی تان باشد و عاشق شغل تان باشید. دو گزینه دیگر را حذف کنید.

_ در کدام شغل شکست بخورید باز هم ادامه می دهید؟

شکست همیشه تلخ ترین قسمت از یک کسب و کار است و حالا مهم است شما از این شکست درس بگیرید و ادامه دهید یا دیگر آن شغل را انتخاب نکنید و به شغل دیگری بروید. دو شغل دیگر را از لیست تان حذف کنید.

حالا شما سه شغل دارید که باید از بینشان انتخاب کنید.

_ در کدام شغل ها درآمد بهتری دارید؟

درآمد را سوال آخر گذاشتیم که به خاطر آن دور  علایق خود خط نکشید.

جواب دادن به این ۵ سوال یک نقشه راه برای شما پیدا خواهد کرد و در مرحله بعد باید به تحلیل تان برگردید و نیازهای این شغل و راهی را که انتخاب کرده اید برآورده کنید برای خودتان زمان بندی کنید و وارد حرفه و کسب و کار مورد علاقه خود شوید.

سوال هایی که در کسب و کارتان باید از خود بپرسید

شما باید هر از چند گاهی با خودتان خلوت کنید و سوال هایی در مورد کار از خودتان بپرسید و این باعث می شود راهی مستقیم به سوی هدف بردارید و به بیراهه هایی که در مسیر کسب و کارتان زیاد هم هستند وارد نشوی.

کاری که انجام می‌دهم هنوز باعث خوشحالی من می شود؟

آیا می خواهم با این شغل که در آن قرار دارند کنار بیایم؟ چرا؟

آیا برای این شغل و درآمدش سپاسگزارم؟

آیا برای شغلم در حال یادگیری و به دست آوردن توانایی های جدید هستم ؟

آیا کسب و کارم در مسیر پیشرفت قرار دارد؟

 

توصیه ما این است هر ۶ ماه یکبار به این سوال ها پاسخ دهید و آسیب‌های مسیر کسب و کار را از خودتان دور کنید.

شما می توانید محصول رازهای موفقیت آنتونی رابینز را تهیه کنید

در این مقاله سوال های اساسی را برای شما طراحی کردیم که خیلی راحت بتوانید در مسیر هدف و علاقه خود قرار بگیرید شما قطعاً برای رسیدن به این هدف باید روزانه یا هفتگی خودتان را کنترل و چک کنید و قدرت انگیزه و انرژی را به خودتان وارد کنید شما باید روزانه با خودتان صحبت کنید و تغییرات خودتان را چک کنید و روزانه و هفتگی چند سوال از خودتان بپرسید.

مبنع: https://robins.ir/the-question-of-success/

رابینز robins...
ما را در سایت رابینز دنبال می کنید

نویسنده : رابینز بازدید : 294 تاريخ : شنبه 14 تير 1399 ساعت: 18:48

مواد لازم برای پخت برند سازی شخصی

آموزش برندسازی شخصی را میتوان جز یکی از مهمترین مواردی دانست که امروزه برای موفقیت نیاز است و همچنین برای اینکه ما بتوانیم در این بازار پر رقابت فعالیت کنیم باید بعنوان یک برند شناخته شویم.

ما انسان ها با مثال بهتر موارد را درک میکنیم و بهتر است اینجا از مثال آشپزی استفاده کنیم.

برای ساخت برند شخصی ما به موارد زیادی نیاز داریم، شبیه یک آشپزی زمانی که ما میخواهیم یک غذای خوشمزه بپزیم تمام مواد را جمع آوری می کنیم و قرار است با مخلوط این مواد به چیز جدیدی برسیم. اگر شما خوب دقت کنید بعد از اینکه آشپزی تمام شد هیچکدام از مواد شبیه اول خود نیستند و همه به یک شکل جدید در آمده که بسیار لذیذ و خوشمزه است و همچنین آماده استفاده، برندسازی شخصی هم به همین صورت که شما موادی دارید که قرار است با استفاده از آنها به چیز جدیدی برسید.

بیایید با همدیگر آن را بررسی کنیم:

مواد مورد نیاز

  1. خود شما
  2. هدف در برندسازی شخصی
  3. بازار کار
  4. آموختن مهارت
  5. تخصصی شدن و کسب تجربه
  6. برنامه ریزی و زمان

خب ما مواد مورد نیاز خود را مشخص کردیم و الان کافی است که آنها را بررسی کنیم که چگونه ممکن است با این مواد یک برند شخصی ساخت. بریم برای آموزش برندسازی شخصی…

آموزش برندسازی شخصی

 

خود شما

آموزش برندسازی شخصیبرند شخصی در واقع همانطور که از نامش مشخص است قرار است وصله ای باشد که به خود شما می چسبد و شما آن را تهیه می کنید پس اول شما باید خودتان را خوب بشناسید.

شناختن خود یعنی چه؟ شناخت خود یعنی اینکه شما بدانید از نظر شخصیتی چه خلق و خویی دارید و همچنین میتوانید از تست های شخصیت شناسی متفاوت مانند ام بی تی آی استفاده کنید و یا هر تست دیگری که به شما آموزش می دهد خود را بهتر درک کنید تا از این طریق بدانید شما چه کسی هستید و چه می خواهید و اصطلاحا برای چه چیزی ساخته شده اید؟

با شناخت بیشتر خودتان هدف تان هم به مرور مشخص میشود، علاقه مندی های شما بیشتر به جنبه شخصیتی شما بستگی دارد یعنی ممکن است من به کاری علاقه داشته باشم که شما آن کار را واقعا کسل کننده بدانید و بگویید اصلا نمیفهمم  نائف رسپنا چطور این کار را انجام میدهد و هروقت به آن فکر میکنم دیوانه میشوم. خب کاملا به علایق و ویژگی های شخصیتی ما وابسته است.

از این رو است که برندسازی شخصی آموزش می خواهد در غیر اینصورت که نیازی به آموزش نداشت.

هنگامی که هر کدام از ما خودمان را میشناسیم بهتر می توانیم از ظرفیت ها و پتانسیل های خود استفاده کنیم.

 

هدف در برند سازی شخصی

آموزش برندسازی شخصیدر بحث خودشناسی اشاره ای به این موضوع داشتیم که هدف را به مرور زمان که خودشناسی کنیم به دست می آوریم.

ولی در این قسمت می خواهم به یک سوال پر تکرار جواب دهم! ابتدا باید در برندسازی شخصی هدف  را انتخاب کنیم و یا اول خودشناسی کنیم کدام مقدم تر است؟

خیالتان را راحت کنم، هیچ جواب قطعی برای این مورد وجود ندارد زیرا هدف و خودشناسی در برندسازی شخصی به موازات همدیگر پیش میروند و ممکن است چه بسا شما با خودشناسی بیشتر هدف تان را تغییر هید و یا حتی هدف مورد نظر شما را به خودشناسی برساند.

انتخاب هدف به همان اندازه خودشناسی مهم است و به همین دلیل این دو مورد را باید در راستای همدیگر به پیش ببریم، ممکن است شما بگویید که من میخواهم ابتدا خودشناسی کنم و بعد هدف خود را پیدا کنم، خب کار شایسته ای است اما خودشناسی دنیایی بزرگ دارد و همیشه ادامه دارد و اگر ما بخواهیم منتظر بمانیم مطمئنا رقبا از ما جلو میزنند و این به نفع ما نیست.

هدف هم یکی از مواد مهم در برندسازی شخصی است.

منبع: آموزش برند سازی شخصی

رابینز robins...
ما را در سایت رابینز دنبال می کنید

نویسنده : رابینز بازدید : 272 تاريخ : يکشنبه 8 تير 1399 ساعت: 14:03

بهترین و معروف ترین اساتید موفقیت ایران چه کسانی هستند؟

برای رسیدن به بهترین خود در هر کاری باید اساتید موفق در آن حوزه را شناخت. شاید برای شما هم سوال شده باشه که بهترین‌ و معروف‌ ترین اساتید موفقیت در ایران چه کسانی هستند؟ در این مقاله نگاهی به بهترین اساتید موفقیت ایران انداخته و خلاصه ای از زندگی هر کدام از این اساتید را بیان می‌کنیم و اگر برایتان این سوال بوجود آمده پس ادامه مطلب رو از دست ندید.

 

موفقیت واژه‌ایست که هر انسانی در زندگی به دنبال رسیدن آن است. برای هرکس موفقیت در زمینه ای خاص اهمیت دارد. موفقیت مالی، موفقیت عاطفی، موفقیت در سلامتی و … اما آنچه که این روزها تب و تاب بسیار زیادی دارد موفقیت در حوزه مالی و ثروت است.  حوزه مالی و ثروت از همان روز اول برای انسان‌ها یک خوزه بسیار جذاب و درخورد توجه بوده و میدانیم که همیشه افرادی هستند که به این موفقیت می رسند ولی افرادی دیگر خیر!!!

ثروتمند شدن قانون دارد و این قانون در طول سال‌ها تلاش و فکر افراد موفق بدست آمده است.

افرادی که به این ثروت رسیده اند این قانون را هم متوجه شدند که ثروت در دنیا انتها ندارد و هر چه تعداد ثروتمندان و افراد با حال خوب بیشتر شود ثروت آنها هم افزایش پیدا خواهد کرد. پس شروع به آموزش این قوانین به باقی افراد جامعه کردند.

 

 

شکوفایی آموزش های موفقیت

قرن بیست قرن شکوفایی اساتید حوزه موفقیت بوده است. سخنرانان موفقیت و انگیزشی بسیاری شروع به آموزش افراد جامعه کردند. تاثیرگذارترین آنها را می توان جیم ران دانست که با زبانی ساده قوانین را به زبان می آورد. شاگردان او آنتونی رابینز، تریسی، جک کنفیلد، وین دایر و  رابرت کیوساکی بودن که امروزه از معروف ترین سخنرانان در حوزه موفقیت هستند و میلیون‌ها نفر در این حوزه آموزش داده اند.

 

شروع دوره های موفقیت در ایران

سن دوره های موفقیت در ایران به بیش از ۴۰ سال نمی رسد و توسط اساتیدی که در آمریکا درس خوانده بودند به ایران وارد شد. در دهه ۸۰ هجری شمسی اساتید جوانتر وارد این حوزه شدند ولی اوج شکوفایی دوره های موفقیت در ایران در دهه ۹۰ و به خصوص از سال ۹۵ به بعد بود که اساتید بسیاری وارد این حوزه شدند البته هنوز هم بسیاری از مردم به این حوزه خوشبین نیستند، مانند احساسی که مردم آمریکا حدود ۸۰ سال قبل به این حوزه داشتند ولی ما امیدواریم این دوره‌ها البته از نوع اثر گذارش بیشتر در ایران برگزار شود.

 

آیا میتوانیم به همه اساتید اعتماد کنیم؟

مانند تمامی شغل‌ ها در این حوزه نیز افراد سودجو وجود دارند. برای اینکه بتوانید به دوره و اساتید آن اعتماد کنید و دوره بی ارزشی را ثبت نام نکنید، به این موارد دقت کنید.

  1. پیوستگی و ماندگاری استاد در تدریس حوزه موفقیت
  2. نتیجه سایر شرکت کنندگان دوره
  3. باور پذیر بودن سخنان او

البته این روزها با شروع سمینارهای رایگان شما می توانید خودتان تشخیص دهید که مطالب استاد مربوط چقدر ارزش ثبت نام دارد.

 

 

بهترین و معروف ترین اساتید موفقیت ایران چه کسانی هستند؟

خوب حالا ببینیم کدام یک از اساتید موفقیت ایران می‌تواند بیشترین کمک را در حوزه موفقیت به ما کمک کند در این مقاله این اساتید را برای شما معرفی می کنیم و این اساتید را از لحاظ شیوه برگزاری و قیمت دوره ها برای شما مقایسه میکنیم.

دکتر علیرضا آزمندیان

دکتری که با یک گل در دستش سخنان جذابی را برای حضار می گوید آزمندیان را می‌توان از اولین اساتید موفقیت ایران دانست. آزمندیان در سال ۱۳۳۲ در تهران متولد شد و فارغ التحصیل مکانیک از دانشگاه شریف است و بعد از انقلاب هم خبرنگار صدا و سیما بوده است. بعد از آن رشته مهندسی صنایع را تا مقطع دکترا در آمریکا گذرانده است و در آنجا با مباحث موفقیت آشنا شد. پس از بازگشت به ایران سمینارهای خود را به نام تکنولوژی فکر آغاز کرد . البته این روزها به دلیل حضور اساتید جوانان دکتر آزمندیان فروغ گذشته را ندارد. دوره های کنونی دکتر آزمندیان را اکثراً به صورت غیر حضوری و در سایت است که مبلغی حدود ۳۰۰ هزار تومان دارد ولی معروف ترین دوره در حال حاضر او ” نخبگان نوبل” است که قیمت ۹ میلیونی دارد این یک دوره یک ساله است.

دکتر احمد حلت

استاد حلت خود را بنیانگذار دوره های موفقیت در ایران و خاورمیانه می داند. حلت متولد ۱۳۴۱ در تهران است و دکترای روان‌شناسی (برخی می‌گویند دانشجوی دکترا)  از دانشگاهی در تاجیکستان است. حلت در راستای حوزه سخنرانی خود پرطرفدارترین نشریه تا به امروز را در این حوزه به نام” مجله موفقیت ” تاسیس کرده است. احمد حلت  با صدای رسا و جذاب و چهره همیشه خندان و سخنان فوق انگیزشی بسیار پرطرفدار است .دکتر حلت معمولاً در سمینارهای چند ساعته حضور پیدا می‌کند و انرژی و انگیزش لحظه‌ای را به انسان ها وارد می کند و معمولاً دوره های بلندمدت ندارد.

 

اساتید موفقیت ایران

محمود معظمی

استاد معظمی را می‌توان یکی از خاص ترین اساتید موفقیت ایران دانست . شباهت چهره و تیپ زیادی هم با رابرت دنیرو دارد. بسیاری از برگزارکنندگان و اساتید خود را مدیون او می داند چون زمانی که علیرضا آزمندیان سمینار های ۵ هزار تومانی برگزار می‌کرد او شروع به تدریس دوره های میلیونی کرد و قیمت آموزش را در ایران متعادل کرد. معظمی در کانادا زندگی می کرده و می کند و می گوید چند مدرک معتبر دانشگاهی دارد ولی هیچگاه نگفته این مدارک چیست و هرگاه از او سوال می شود مدرک شما چیست می‌گوید “خواندن و نوشتن” او معتقد است خوشبختی را باید یاد گرفت حتی از انسان بی‌سواد .معظمی شهرت عام ندارد و بیشتر برای افرادی که حوزه آموزش را جدی دنبال می کنند فردی خاص و معروف است. دوره ها و سمینارهای معمولی او قیمتی حدود ۱۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان دارد، دوره های کوچینگ فردی اش حداقل ۵ میلیون تومان و دوره بیزینس کوچینگ شش ماهه او قیمت بالای ۲۰ میلیون تومان دارد.

https://robins.ir/best-of-success/منبع: بهترین اساتید موفقیت

رابینز robins...
ما را در سایت رابینز دنبال می کنید

نویسنده : رابینز بازدید : 326 تاريخ : شنبه 7 تير 1399 ساعت: 21:27